Het einde is in zicht :( - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maaike Bergen - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht :( - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Maaike Bergen - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht :(

Blijf op de hoogte en volg Maaike

21 November 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo allemaal,

Ik zat mij net lekker in het zonnetje te bedenken, dat het al weer een hele tijd geleden is dat ik iets geschreven heb op mijn blog. De laatste weken ben ik druk geweest met het afronden van mijn stage. Jolijn en ik hebben de twee weken nadat papa vertrokken is een ander project gedaan binnen onze stage. We hebben een groep leerlingen geprobeerd les te geven om hen voor te bereiden op de examens. Dit was alleen geen groot succes. Deze leerlingen waren onhandelbaar en op deze manier had het geen zin ze les te geven. We hebben dit een week volgehouden en daarna besloten deze leerlingen iedere dag een uur individueel te helpen met Afrikaans en Wiskunde. We hebben in deze twee weken weer ervaren hoe anders het onderwijs hier in Genadendal is. Het verschil tussen de leerlingen in Nederland en hier is enorm. Het is erg leuk op stage, maar toch kijken we iedere keer weer uit naar het weekend.

De afgelopen weken hebben we weer van alles gedaan. Het weer wordt langzaam steeds beter hier, we zijn dus regelmatig op het strand te vinden. Nog steeds is het stappen in Kaapstad een van onze wekelijkse bezigheden. Drie weken geleden ben ik wezen paragliden van Signall hill. Helaas was de wind niet heel sterk en heb ik niet heel lang in de lucht gehangen, maar het was echt super gaaf!

Vorig weekend zijn er drie jongens die we hebben leren kennen komen kijken hoe wij leven in Genadendal. Daarna zijn we lekker naar Franshoek gegaan en hebben we voor de verandering weer eens wijntjes geproefd. Op zondag zijn we doorgereden naar Kaapstad en hebben daar de hele middag gemidgetgolft. Maandag hebben we met een aantal de tafelberg beklommen via skeleton gorge. Dit is een mooie route met een hoop ladders en klimwerk. De natuur blijft waanzinnig mooi hier! We moesten een beetje op tijd terug want 's avonds stond een concert van John Legend op de planning. We kwamen aan in Grand West een groot gebouw met een casino, ijsbaan, winkeltjes, bioscoop en nog veel meer! We hebben hier een geweldig goed concert gehad van John Legend. Ik zat samen met 5 andere studenten op de 6e rij. Dat was genieten!

Na een korte werkweek van maar liefst 2 dagen gaan we zo weer terug naar Kaapstad. Mama komt vanavond aan en ik heb dus weer 1,5 week vakantie. Na deze vakantie hebben we nog een paar dagen stage en dan begint eindelijk onze grote reis! Dat betekend helaas ook dat het einde van ons leventje in Genadendal bijna is aangebroken. Maar eerst nog maar even heel erg genieten met mama.

Heel veel kusjes uit Zuid-Afrika
Maaike